I didn’t change out of my jammies…

… for about 4 days after Christmas Day. Being on holiday, having enough food at home and living alone is certainly a tempting combination to do f*ck all and just watch DVDs, surf the net, and listen to music all day. I sometimes wonder whether I am a 16-year-old boy trapped in a much older, female body.

But the prospect of having visitors had me finally approach the shower and put on some fresh clothes: Juliane was stopping by for some cake and a chat about future plans. Much to my exhilaration, she had brought her own pair of slippers – probably the most thoughtful visitor I have ever had.

Ich hab in den vier Tagen nach Heiligabend nicht einmal den Schlafanzug ausgezogen. Urlaub, genug zu Essen im Haus und alleine leben ist eine sehr verlockende Kombination, um wirklich überhaupt nichts zu tun und nur DVDs zu gucken, im Internet zu surfen und den ganzen Tag Computerspiele zu spielen. Manchmal frage ich mich, ob ich eigentlich ein 16jähriger Junge bin, gefangen im Körper einer deutlich älteren Frau. 

Aber die Aussicht auf Besuch sorgte dann dafür, dass ich mich endlich mal der Dusche näherte und ein paar frische Klamotten anzog: Juliane schaute auf ein Stück Kuchen und ein Gespräch über Zukunftspläne vorbei. Zu meiner großen Erheiterung hatte sie ihr eigenes Paar Hausschuhe mitgebracht – wahrscheinlich der aufmerksamste Besuch, den ich je hatte. 

IMG_2287

One day later, the boys from Hamm came over for another batch of coffee and cake. Tobi is a former student of mine who has become a friend, and after spending a couple of months in the USA, it was now time for a renuion. It was another afternoon/evening spent with laughter, memories, and a couple of drinks. I reckon it was worth changing out of my pyjamas.

Einen Tag danach kamen die Jungs aus Hamm vorbei für eine weitere Rutsche Kaffee und Kuchen. Tobi ist ein ehemaliger Student von mir, der mittlerweile ein Freund geworden ist, und nachdem er ein paar Monate in den USA gewesen war, wurde es jetzt Zeit für ein Wiedersehen. Es war ein weiterer Nachmittag/Abend, der mit Gelächter, Erinnerungen und ein paar Getränken verbracht wurde. Ich schätze, es hat sich gelohnt, mal aus dem Schlafanzug rauszukommen.

Chocolate and beer.

Cat and the USA.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s