The Thing with Feathers.

As I mentioned earlier, I didn’t post a lot this month. The reasons for this are manifold – here are just a few:

Wie ich bereits erwähnt habe, habe ich diesen Monat nicht viel geschrieben. Die Gründe dafür sind vielfältig – hier sind nur einige:

  • Mein englischer Satellitenanschluß funktioniert wieder, was bedeutet, dass ich Stunden damit verbringe, Location, Location, Location , Pointless, und eine nicht mehr nachvollziehbare Anzahl an Top Gear-Sendungen zu gucken.
  • The winter term comes to an end so I had to prepare some exams which I also supervised.
  • Das Wintersemester geht zu Ende, also musste ich Klausuren vorbereiten und beaufsichtigen.
  • And of course this also means I have to correct all these writing assignments while preparing the courses for next semester.
  • Das bedeutet natürlich auch, dass ich all diese Klausuren und Hausarbeiten korrigieren muss, während ich schon die Kurse für das nächste Semester vorbereite.
  • I also had to go to the university hospital for some tests, and the results were unfortunately not as good as I had hoped for.
  • Ich musste auch in die Uni-Klinik, um ein paar Tests durchführen zu lassen, und die Ergebnisse waren leider nicht so gut, wie ich gehofft hatte.
  • On a more cheerful note, I got invited to a football match, and even though neither club really interested me, it was still a very entertaining (yet bitingly cold) afternoon.
  • Um mit einer etwas fröhlicheren Stimmung abzuschließen: Ich wurde zu einem Fußballspiel eingeladen, und obwohl mich keine der Mannschaften wirklich interessiert hat, war es ein sehr unterhaltsamer (wenn auch arschkalter) Nachmittag.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s