Ask Tinka, Part 3.

Wondering what this is all about? Have a look here and here.

  • What is something about you that most people wouldn’t assume by looking at you?

I like to be on my own, and I can be extremely quiet. For days.

Seriously.

  • Turn ons / Turn offs? 

As in, “sexual”? Oy – my parents read this blog…

  • Have you ever done drugs?

No. When I was 15, I smoked ciggies for about two weeks to be cool until I realised that my lungs would probably benefit if I stopped (that, and the fact that my parents “caught” me in one of the most embarrassing moments of my life). I rarely drink booze, and I’ve never done drugs. Don’t really see the point in it – there are easier ways to get high or relax.

  • Have you ever self-harmed?

Yes. But that was when I was much younger, and I don’t feel the urge anymore.

  • Does your hair have its natural color?

Good gracious, NO. Who would want to see that?

  • Are you a morning person?

That’s a trick question, right?

  • When are you the happiest?

When I’ve done my work for the day and realise that there is still time to do stuff I like. Which usually involves music, books, and the internet. I also love travelling, to the point that I am pretty much constantly smiling when abroad.

  • How can I win your heart?

Be yourself. It might help if you are affable and have a good sense of humour.

  • Are you happy with the person you’ve become?

Yeah, I am not too bad. There’s still room for improvement, but I think I am generally a nice person.

  • What is your favorite word?

Blimey. Bummer. Brilliant. I have a tendency for B words, don’t I?

  • How would you want to die?

If possible, painless and quick. Worst death imaginable: Burning.

  • Do you have a collection of anything?

Books, CDs, LPs.

  • Are you a very social person?

I would say, yes and no. I like people, and I enjoy conversations and discussions and being goofy. But as mentioned above, I need a lot of time alone to think about stuff.

  • Do you tend to hold grudges against people who have done you wrong?

I am fairly forgiving, but the trust will be gone. Probably forever.

***

Ihr fragt Euch gerade, worum es hier geht? Guckst Du hier und hier.

  • Gibt es etwas, dass die meisten Menschen sich nicht vorstellen könnten, wenn sie Dich sehen/treffen?

Ich bin sehr gerne alleine, und ich kann extrem ruhig sein. Tagelang.

Ernsthaft.

  • Was turnt Dich an / Was turnt Dich ab? 

Wie jetzt, “sexuell”?! Hallo – meine Eltern lesen diesen Blog!

  • Hast Du jemals Drogen genommen?

Nein. Als ich 15 war, habe ich zwei Wochen lang geraucht, weil ich cool sein wollte, bis ich gemerkt habe, dass es meinem Asthma gut tun würde, wenn ich aufhören würde (das, und die Tatsache, dass mich meine Eltern in einem der peinlichsten Momente meines Lebens “erwischt” haben). Ich trinke selten Alkohol, und ich habe nie Drogen genommen. Ich sehe keinen Sinn darin – es gibt einfachere Wege, sich zu entspannen oder “high” zu werden.

  • Hast Du Dich schon mal selbst verletzt?

Ja. Mehr als einmal. Aber damals war ich noch sehr jung, und ich habe das Verlangen danach schon lange nicht mehr.

  • Haben Deine Haare ihre natürliche Farbe?

Grundgütiger, NEIN. Wer möchte das denn sehen?!

  • Bist Du ein Morgenmensch?

Das ist eine Fangfrage, oder?

  • Wann bist Du am glücklichsten?

Wenn ich die Arbeit für den Tag erledigt habe und feststelle, dass ich noch genügend Zeit habe, um Dinge zu machen, die ich mag. Was normalerweise Musik, Bücher und das Internet beinhaltet. Ich liebe es außerdem, zu reisen, was dazu führt, dass ich im Ausland fast permanent grinsend unterwegs bin.

  • Wie kann ich Dein Herz gewinnen?

Sei Du selbst. Es wäre hilfreich, wenn Du umgänglich bist und einen guten Sinn für Humor hast.

  • Bist Du glücklich mit der Person, die Du geworden bist?

Joar, ich bin schon ganz in Ordnung. Es gibt noch Verbesserungsmöglichkeiten, aber ich denke, ich bin generell eine nette Person.

  • Was ist Dein Lieblingswort?

Blimey (hier: Mein lieber Scholli!). Bummer (Schade!). Chuffed (Hocherfreut). Brill (Toll). Ich habe eine Tendenz zu Wörtern mit B, hm?

  • Wie möchtest Du sterben?

Falls möglich, schnell und schmerzlos. Schlimmster vorstellbarer Tod: Verbrennen.

  • Hast Du eine Sammlung von irgendetwas?

Bücher, CDs, LPs.

  • Bist Du eine sehr gesellige Person?

Ich würde sagen, Ja und Nein. Ich mag Menschen, und ich genieße Unterhaltungen und Diskussionen und Herumalbern. Aber lustigerweise bin ich wirklich sehr gerne alleine.

  • Neigst Du dazu, bei Menschen, die Dich verletzt haben, nachtragend zu sein?

Ich kann relativ nachsichtig, aber das Vertrauen ist weg. Wahrscheinlich für immer.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s