They say I am a professional.

On Friday, I was invited to a panel discussion about the state of further education (particularly in Münster). The actual panel guests were some politicians from the state parliament – I was a so-called “first row professional” who was expected to give some statements from an insider’s point of view. To be honest: I am not really an expert in anything (apart from giving people tinnitus maybe). Therefore I am still not sure how I deserved the honour of being invited. But the MC asked some harmless questions, and the discussion was amicable. Could have been worse.

Afterwards some of us went to the Bar Celona and had dinner, some drinks, and a highly amusing talk about sex.

Am Freitag war ich bei einer Podiumsdiskussion über die gegenwärtige Lage der Weiterbildung (speziell in Münster) eingeladen. Die eigentlichen Podiumsgäste waren einige Politiker aus dem Landtag – ich war ein sogenannter “Experte aus der ersten Reihe”, der einige Anmerkungen aus der “Insider-Sicht” machen sollte. Um ehrlich zu sein: Ich bin nicht wirklich in irgendetwas Experte (außer vielleicht darin, Menschen Tinnitus zu verpassen). Daher bin ich mir immer noch nicht sicher, wie ich zu der Ehre der Einladung kam. Aber der Moderator fragte ein paar harmlose Fragen und die Diskussion war friedlich. Hätte schlimmer sein können.

Danach sind einige von uns noch ins Bar Celona gegangen, haben was gegessen bzw. getrunken, und hatten eine höchst amüsante Unterhaltung über Sex.


Advertisements

One thought on “They say I am a professional.

  1. Susanne 25 March 2010 / 1:31 pm

    So sieht also das Photo aus. AHA! Na, es war ja auch ein interessanter Abend. Erst der Spaß mit den PolitikerInnen (die sind auf deinem Bild nicht so gut erkennbar ;-) ) und dann der Folge-Spaß in der Bar Celona. Beide Gesprächabschnitte an diesem Abend hatten so ihre eigene Ironie – was Oberflächlich- und Tiefgründigkeit betrifft.
    Grüße
    Susanne

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s